Monday 6 February 2012

Maskulin | Tips Lelaki

Salam semua,

           Selamat pagi, bangun kepada yang belum bangun, buat sedikit senaman ringan jangan terus ambil breakfast. (hang buat ka fendi)hehe. aku nasihat saja. hari ni aku nak kongsi tips lelaki iaitu penampilan maskulin. Korang pernah dengar kata nama maskulin? aku rasa lelaki yang metroseksual selalunya akan faham dengan term maskulin. Anyway, metroseksual bukan lah lelaki lembut, tetapi lelaki yang mementingkan penjagaan dalaman dan luaran. Hari ini, ia merupakan satu keperluan dimana lelaki perlu menjaga penampilan dalam menghadapi arus permodenan. contohnya, applying a job.

Jam

         
            Cara pertama untuk menampak ciri maskulin ialah memiliki jam kulit, seeloknya aku sarankan, pilihlah yang shiny sperti yang di atas ni. korang akan lebih nampak matang dan maskulin. kalau belum ada, beli dan cuba sendiri, korang akan nampak lebih yakin.

Facial Wash

         
            Penjagaan muka sangat penting bagi menampak ciri maskulin. Muka menampakkan ekspresi seseorang, kalau muka berminyak dan kusam, bagaimana nak menjalani kehidupan yang lebih yakin dan segar. aku tak sarankan yang mahal-mahal. belilah mengikut budget ok.

Perfume

         
           Penting taw perfume bagi lelaki, bukan perempuan je yang boleh pakai, sekarang ni banyak perfume khas untuk lelaki, tapi aku prefer hugo boss sebab bau dia lembut, rasa segar dan menyenangkan. jangan biarkan diri anda diselubungi bau peluh ok.

Listerine | colgate plax

       
           haa, tengk, banyak jenis listerine yang boleh korang pilih, ikut citarasa yang korang rasa selesa.hehe. bukan aku nak promote listerine, cuma aku nak korang jaga bau mulut. kalau bau macam tettt, macam mana nak berkomunikasi dengan yakin.


P/s : semoga berjaya

8 comments:

  1. memang nampak maskulin lelaki yang pakai jam ni, nak pulak jam yang besar sikit!

    ReplyDelete
  2. uwarghhhh jam tag heuer kesayangan ilang... :((

    ReplyDelete
  3. suka those yang pakai jam kulit memang nampak maskulin...
    dari jam tangan yang besar gabak tue...tengok pun takuttt

    btw
    salam kenal
    i singgah n follow k

    ReplyDelete
  4. dtg singgah n follow... nice dude... maskulin itu macho... weheehe

    ReplyDelete
  5. jemput singgah baca entri ni
    http://awieomar.blogspot.com/2012/02/10-kaedah-elak-ter-sambut-hari.html

    ReplyDelete