Monday 13 February 2012

Fikir la sendiri

Salam semua,

          Agak beremosi entri kali ni, dominasi pihak tertentu membuatkan aku seperti berguna at particular times and places. bagai menanam tebu di tepi bibir, manis berkata-kata apabila hendakkan sesuatu, bila dah dapat, pandang pun tak nak lagi. Aku berlembut bukan untuk dipijak, tapi lembut dan sopan aku untuk korang semua menilai dan hormat aku. selepas ni, buatlah aktiviti yang korang suka, yang korang minat asalkan tak ganggu urusan peribadi dan ehwal semasa aku.

        Blog ni dah macam blog peribadi kan, tapi aku tak kisah, asalkan aku lega dapat luahkan segalanya. biarlah orang luar yang tak mengenali aku yang membaca, mereka-mereka ini lebih ada perasaan daripada orang yang aku kenal selain family members yang memahami aku.

        Kenapa aku ni baik sangat? kenapa la aku selalu digunakan? mungkin selepas ini aku perlu tegas dalam membuat pendirian. yelakan, umur pun dah makin meningkat, tak kan nak berbalah pasal small matter. aku sedia maklum dan faham sangat dengan situasi sekarang.

        banyak aku rapat, banyak benda yang menyakitkan hati, bukan nak kata aku ni saja yang betul. tapi obviously aku banyak menurut kehendak mereka-mereka ini. fikir dan fikir pasal hati dan perasaan orang lain sama. mereka ni tak pernah belajar hubungan etnik ke? aku dah penat macam ni, always like this. takut dengan orang lain, aku disisihkan. sepatutnya, mereka perlulah evaluate yang mana baik dan yang mana jahat. even my name was listed early, finally list out.haha. memang best kan? tapi aku tak merajuk or jauh sekali marah. cuma aku consider sebagai jenaka zaman moden.boleh gitu?kehkehkeh.

P/S : Peace no War

2 comments:

  1. sabar affendi shofie. Proud be yourself. semua orang tak sempurna. satu hari ko akan sedarinya.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete