Tuesday 5 July 2011

Segalanya tentang Facebook

Salam semua,


Dunia IT banyak merubah segalanya, dari seorang alim menjadi nakal, dari seoarang gadis yang solehah, terjerumus ke dalam kancah sosial. semuanya bermula dari kenal, usik mengusik dan ajak mengajak. Fendi nak tanya korang semua, apakah keperluan Facebook sebenarnya?

Fendi pernah dengar satu cerita tentang seseorang yang identiti perlu dirahsiakan, cuba mengkhianati teman wanita dengan membuat 2 account facebook dengan tujuan untuk curang. tetapi sepandai-pandai tupai melompat, akhirnya jatuh kedalam kuali.keh3

Sebenarnya, facebook merupakan tempat untuk berkenalan, berjumpa kawan lama, tetapi kalau sudah merosakkan hubungan, facebook hanya akan menjadi sia-sia. tepuk dada, tanyalah minda, "betul ke apa yang aku buat ni?', ask yourself, what purpose of having facebook account? to lie?to betray your mate?to find another "pretty" women even you already have.

Bagi fendi, facebook banyak memberikan keburukan, kita mudah menjadi lalai dalam tidak sedar. tetapi fendi tidak menyalahkan facebook semata-mata, cuba sekadar memberi peringatan memandangkan pada petang ini, fendi tidak ada keja yang perlu dibuat, so apa salahnya fendi menaip. moga dapat memberi manfaat kepada korang semua.

P/S : buat pasangan di luar sana, cubalah untuk setia ye. to dilla ermazatul najwa, jangan risau ye.keh3

2 comments:

  1. tupai masuk dlm kuali??nak wt gulai ke..?hehe

    ReplyDelete
  2. hehe.... to mohd affendi,xrisau.....sye percaya awak la :)

    ReplyDelete