Wednesday 29 June 2011

Keputusan Perlawanan Malaysia vs Taiwan

Salam semua,


(2-1) Tahniah buat pasukan Malaysia kerana dapat memenangi perlawanan kelayakan piala dunia 2014 menentang Taiwan. Tetapi mutu perlawanan yang agak merosot terutamanya di separuh masa kedua. Sangat-sangat mendukacitakan dengan banyak peluang-peluang gol terutamanya Badrul Bahtiar namun gagal disempurnakan. 

Siapakah fendi untuk mengkritik mutu perlawanan malaysia, namun fendi pasti, masih ramai yang tidak berpuas hati dengan perlawanan semalam. Dengan S Gunalan tidak banyak membantu untuk membuat crossing kepada jentera hadapan. Dengan dribble yang agak kelam kabut membuatkan S Gunalan banyak kehilangan bola. alangkah baiknya kalau S Gunalan diletakkan di posisi pertahanan disebabkan kelajuan yang dimiliki. 

Kenapa Amirul Hadi diletakkan dibahagian pertahanan, fendi rasa percaturan yang agak kurang menjadi, dan fendi dapat tengok Amirul Hadi agak kekok di posisi pertahanan. Elok rasanya Kalau Amirul Hadi diletakkan di bahagian winger, dengan skill dan kelajuan yang dimiliki, i think, Amirul Hadi will play better in that position malah dapat membantu membuat banyak crossing kepada jentera hadapan.


P/S : fendi hanya budak biasa, segala penulisan hanyalah sekadar luahan hati

1 comment:

  1. hrp msia menang di taiwan!kene maintain tuk peminat msia support balik team kebangsaan
    http://azumie.blogspot.com/

    ReplyDelete