Saturday 17 December 2011

Hari Mendatang

Salam semua,

                   Selamat berhujung minggu semua, diharapkan semoga berada dalam keadaan sihat di samping dengan keluarga tersayang. Korang buat apa sekarang? fendi teka ok, bagi pelajar kampus, sekarang adalah waktu yang sesuai untuk tido,haha. Mata dah kuyu, badan dah jadi ular sawa, tilam memanggil, meja study kata "jangan", tilam cakap "marilah"hehe. Bagi keluarga fendi di kampung, sekarang mesti berada di ruang tamu, fuhhh,dengan angin sepoi2 bahasa sambil menunggu buletin 1:30.haha. ayah fendi memang peminat no 1.
              
               Berbalik kepada tajuk entri pada hari ini, "hari mendatang" , apa yang korang paham? adakah hari mendatang tu macam "ahad, isnin, selasa, rabu, khamis..bla..bla..bla..". ? ia berbalik kepada perspektif korang semua ingin mendefinasikan dari segi tersurat mahupun tersirat. Bagi fendi sendiri, banyak yang fendi fikirkan tentang hari mendatang, alhamdulillah, fendi sangat gembira dengan hidup sekarang. 

                Banyak benda sebenarnya yang perlu kita fikirkan, bagaimana ingin menbuat perubahan?adakah kita hanya duduk di takuk lama dan menjalani hidup sebagai orang biasa pada masa akan datang? sememangnya pada pendirian fendi sendiri, amatlah rugi orang-orang yang tidak mahu memajukan diri. sebagai contoh, hari ini kita malas, esok, lusa dan hari mendatang, adakah kita akan kekal sebagi insan yang malas? duduk dan dan kita renungkan. tak salah kalau kita termenung untuk membaiki diri. Sebagai mahasiswa, fendi sendiri banyak melakukan kesilapan samaada fendi sedar ataupun tidak, sebenarnya, kadang-kadang fendi merasa sentap. i talk to myself "fendi, what you have done? this is not yours, u are not real, come on fendi, life is short, if u are on the same mode, u will be fail". siapapun diri kita, apapun darjat kita, semua orang akan berbalik kepada fitrah iaitu satu keadaan di mana kita akan merasa kelainan dalam diri kita. Oleh itu, masih tidak terlambat untuk kita memikirkan apakah yang terbaik untuk diri kita pada masa akan datang. buangkan hal yang remeh, bukak langkah dan fokuskan minda kita. InsyaAllah, we can be a better person.

P/S: berada dalam mode exam.hahaha.

2 comments:

  1. hari mendatang....lebih kepada hari kehidupan kita yang akan datang dalam jangka masa pendek atau panjang...


    gagal merancang ialah rancangan untuk gagal....^_^"

    ReplyDelete
  2. hari yang mendatang tempuhi dengan senyuman..:)
    gudluck frenz..:

    ReplyDelete