Sunday 15 May 2011

Matrik dan universiti, mana lebih baik?

         Alhamdulillah, bertemu lagi kita hari ini dengan entri hari yang mana mungkin penting bagi pelajar2 lepasan spm untuk mengetahui dan menilai sendiri tahap kemampuan mereka dalam meneruskan agenda pembelajaran dan mencorak haluan masing-masing selepas tamat pembelajaran.

       So, banyak pelajar yang akan bertanya, mana aku nak pergi? matrikulasi atau universiti? so, di sini guaqbest ingin membantu pelajar-pelajar dalam memilih dan membuat pilihan yg tepat supaya mereka tidak menyesal di kemudian hari

      Bagi program matrikulasi, korang semua akan menghabiskan masa setahun untuk menyelesaikan program ini. Dalam waktu ini korang akan ada 3 pilihan Sains Biologi, Sains Fizik, and akaun. Dalam hal ini, anda perlu bertanya pada diri anda, subjek mana yang korang performed? jangan lah kerana ikut kawan, korang pilih subjek yg korang x minat. Then apabila dah buat keputusan, mulakan usaha sejak dari awal lg, selalu dtg kuliah, buat tutor n then pastikan korang performed dalam setiap test kerana ia akan membawa carry mark dalam peperiksaan. InsyaAllah. setiap usaha akan membuah kejayaan.

     ok, sekarang kita masuk pulak bahagian universiti yang mana akan melanjutkan pengajian dalam jurusan diploma. Jangan korang rasa kerdil, ishhh, aku ambil diploma jek?kawan2 yang lain ambil degree. jangan korang pertaruhkan masa depan korang dengan pilihan atas ego korang sendiri. cuma yang membezakan cepat atau lambat. buat ape cepat klau pointer just cukup2 makan, biarkan lambat asalkan diri kita berkualiti.



   



pic di atas nie pic matrik guaqbest. Matrikulasi kedah terbaik.hak3. so, apapun, guaqbest best wish yang terbaik buat semua pelajar lepasan spm.

5 comments:

  1. hehe...matrik penang la the best ! uwekkkk :p

    ReplyDelete
  2. wekk...kedah lg bes kowt....hik3

    ReplyDelete
  3. xde.....penang gak!! nak kena cubit ke ha?? :p

    ReplyDelete
  4. wekk..i love kmk...not kmpp..hak3

    ReplyDelete